Onze enthousiaste en professionele dirigente:
Frauke Langbein

Net even iets anders, kleine minieme tempoveranderingen in melodie, ritme of in de presentatie van een muziekstuk. Altijd op zoek naar iets extra’s in de muziek. Juist de uitdaging om iets ‘eigens’  in de muziek te leggen door eigen interpretatie of door minimale veranderingen.  Dat omschrijft het beste mijn werkwijze als muzikant en dirigent.

Ik ben geboren en getogen in Hamburg en kom uit een muziekfamilie. Mijn muzikale opleiding heb ik genoten in Hamburg, ging daarna naar Wenen om verder te studeren.  In Wenen heb ik gewerkt als  uitvoerend musicus en muziektherapeute.  Sinds 1992 woon ik in Nederland en werk in Almelo onder meer als muziekdocente, docente educatie en ontwikkeling bij de Kaliberkunstenschool en sta als dirigent voor diverse koren.

Sinds het 2000  sta ik met groot enthousiasme voor het Algemeen Wierdens Mannenkoor. En juist dat enthousiasme is mijn persoonlijke  drijfveer voor mijn werkwijze in de muziek. In de afgelopen jaren heb ik veel arrangementen geschreven voor diverse bezettingen. Mijn passie: Muziek met hart en ziel ten gehore brengen. Ontwikkeling in klank en vertolking en muzikale uitdagingen niet uit de weg gaan!

Onze voortreffelijke pianist:
Bert Webbink

Bert Webbink is geboren en getogen in Vriezenveen. Al op 6-jarige leeftijd raakte hij geïnteresseerd in kerkorgels en kreeg hij voor het eerst orgelles van Berend Stegeman. Hij vervolgde zijn orgellessen bij Bertus Wessels en Egbert Schoenmaker. Daarnaast raakte hij geboeid door de piano, die hem heel andere mogelijkheden bood op het gebied van lichte muziek en improvisaties.

Onlangs heeft hij met succes de Minor Music afgerond op ArtEz, Hogeschool der Kunsten, waar hij les kreeg van onder anderen Gijs van Schoonhoven. Bert is als organist verbonden aan de Ontmoetingskerk in Vriezenveen, de Gereformeerde Kerk in Wierden en de Hervormde Kerk in Dedemsvaart. Daarnaast begeleidt hij regelmatig koren tijdens concerten en optredens. In zijn rol als begeleider vindt hij het belangrijk om een koor te stimuleren alles uit de kast te halen. Er ontstaat dan een positieve wisselwerking en op die manier is muziek een uitstekend middel om mensen aan te raken.

In het dagelijks leven is Bert docent wiskunde aan de Christelijke Scholengemeenschap het Noordik te Vriezenveen.